Jornada tècnica
Divendres, 23 de setembre de 2022

La jornada és gratuïta però cal inscriure’s a través de RuralCat:

Per a més informació: Escola Orígens
A/e: info@escolaorigens.com

Considerant que diversos éssers vius construeixen refugis de fulles, herbes i fibres naturals, aquests materials són possiblement els primers materials de construcció fets servir pel gènere humà, quan les coves i altres refugis naturals no estaven disponibles.
En l’arquitectura tradicional sempre ha esdevingut un recurs natural amb diverses aplicacions pràctiques com són els murs verticals enjardinats; amb funcions d’ombrejat, d’estètica i d’absorció acústica; els canyissos revestits d’escaiola o d’argila per a cobrir o delimitar espais i fins i tot com a estructura portant.
La jornada tècnica “Entramats vegetals. Sistemes integrals per a l’adequació d’espais” pretén donar a conèixer els diferents tipus d’entramats vegetals i les possibles aplicacions en l’arquitectura actual. Tant en format viu com en sec.

Sobre la Jornada Tècnica

Divendres 23 de setembre de 2022
9.00 h Registre d’assistents
9.15 h Presentació de la jornada
9.30 h Les plantes i la seva aplicació en un entorn de proximitat
10.30 h Història i exemple d’entramats vegetals en l’arquitectura
11.30 h Pausa
12.00 h Gestió, ús i aplicacions de materials vegetals per a la construcció
13.00 h Visita d’actuacions recents amb entramats vegetals
14.00 h Cloenda de la jornada
Ferran Bergonyó, aparellador i fundador d’Orígens escola-taller de bioconstrucció.
Anna Aldrufeu, biòloga, horticultora i membre fundadora d’Aldrufeu associats i de l’espai Can Mir.
Marc Fando, arquitecte i cofundador de Voltes cooperativa d’arquitectura.
Josep Mercader, cisteller i cofundador de Tramats.cat.
Les Planes d’Hostoles